חפש
ISRAELI INSTITUTE OF ENERGY AND ENVIRONMENT
המכון הישראלי לאנרגיה ולסביבה
 

'בי. פי.' ו'דו-פונט' מודיעות על פריצת דרך בביו-דלק

'בי. פי.' ו'דו-פונט' הודיעו על פריצת דרך בפיתוח ביו-דלק מתקדם יותר מאתנול. השותפות שהקימו שתי החברות מתכננת להתחיל לייצר ולשווק ב- 2007 בבריטניה את המוצר הראשון - 'ביובוטנול', ביו-דלק המפיק יותר אנרגיה מאתנול וניתן להשתמש בו מבלי לתאם את מנוע הרכב.

 

שתי החברות משתפות פעולה מאז 2003 בפיתוח ביו-דלק מתקדם, ומנצלות את הידע והמומחיות של 'דו-פונט' בביוטכנולוגיה ואת הידע הטכנולוגי והניסיון העשיר של 'בי. פי.' בייצור ובשיווק דלק.

 

ביו- דלק מספק עתה כ- 2% בלבד מהביקוש העולמי לדלקי תחבורה, אולם לפי תחזיות שונות הוא עשוי להפוך לחלק משמעותי מסל דלקי התחבורה בעתיד, ולתפוס נתח של 20% - 30% בשווקים מרכזיים.

 

'בי. פי.' ו'דו-פונט' ייצרו את הביובוטנול במפעל בריטי שהוקם על מנת לייצר אתנול מסוכר, ומתכננות לייצר ולשווק ב- 2007 בבריטניה כ- 9 מיליון גלונים.

 

הביובוטנול יעיל יותר מאתמול, המיוצר אף הוא מסוכר. הוא מפיק כ- 95% מתפוקת האנרגיה של בנזין קונבנציונאלי, לעומת 75% לאתנול. ניתן לתדלק מנועים קונבנציונאליים בתערובת בנזין המכילה 5% עד 10% אתנול, אולם בהוספת ביובוטנול ניתן להגיע לרמות גבוהות יותר ללא תיאום מנוע.

 

תכונות הביובוטנול מאפשרות להוסיף אותו בקלות למשאבות התדלוק, אך ייצורו יקר יותר מייצור אתנול. 'בי. פי.' ו'דו-פונט' הסבירו שהן מנצלות טכנולוגיה קיימת "אך משופרת" בתהליך הייצור, כדי להביא את הביובוטנול במהירות לשוק. הפיתוח של הטכנולוגיה המתקדמת יותר יושלם רק ב- 2010.

 

צ'ד הולידיי, מנכ"ל 'דו-פונט' הודה שהחברות לא הצליחו עדיין לייצר את הביובוטנול במחיר שיהיה תחרותי לעומת הבנזין, אולם טען שהן יצליחו בכך בעתיד. דלקי הביו מהווים חלופה לבנזין וגם תורמים להקטנת פליטות גזי החממה, בשל קליטת פחמן דו חמצני מהאוויר על ידי הצמחים המשמשים לייצורם.

 

(BP News, 20.6.06) (Financial Times, 21.6.06)

קורסים וימי עיון
רח' חיים לבנון 26, ת.ד. 17081, ת"א 61170 טל : 6414271 - 03 פקס : 6427033 - 03